środa, 9 kwietnia 2014

Żarełkowo, czyli... zupa pieczarkowa z klopsikami

Ostatnio coraz częściej okupuje kuchnię i próbuje różnych przepisów. Czasami niestety z marnym skutkiem. Uraczę was tutaj kilkoma moimi eksperymentami. Blogerka kulinarna nie jestem i nigdy nie będę. Większość przepisów biorę z sieci (watpię abym kiedyś doszła do punktu w którym sama zacznę tworzyć własne receptury. Przepraszam też za jakość (robione tzw. wersalką, czyli moim telefonem) i estetykę (nie jestem zbyt udanym fotografem) zdjęć.

Ok dzisiaj przepis, który znalazłam tutaj. Akurat miałam wielką chęć na zupę pieczarkową.

ZUPA PIECZARKOWA Z KLOPSIKAMI


Jak na załączonym obrazku widać potrzebować będziemy:
- mielone mięsko (oryginał mówi, że z indyka, ale niestety nie miałam takiego pod ręką) - 300g
- marchewka - 1 szt.
- cebula - 1 szt.
- pieczarki - 200g
- ser żółty ( u mnie gouda) - 200g
- jajko - 1 szt.
- bulion (drobiowy) - 6 szkl.
- bułka tarta - 1 łyżka
- mąka - 1 łyżka
- masło - 2 łyżki
- olej - 2 łyżki
- przyprawy - gałka muszkatołowa, pieprz, (ewentualnie sól z której ja juz dawno zrezygnowałam).

Przygotowanie:
1. W garnku w którym gotować będziemy cała naszą zupę rozpuszczamy masło i przez 2 minuty smażymy pokrojoną w kosteczkę marchew i cebulę.

2. Dodajemy pokrojone w plastry pieczarki i smażymy co chwile mieszając kolejne 2 minuty.

3. Oprószamy wszystko mąką i dodajemy mieszając bulion. Przykrywamy i gotujemy tak przez 25 minut.

4. W tym czasie mięso łączymy z bułka tartą, jajkiem i przyprawami. Porządnie wyrabiamy i formujemy małe pulpeciki (mi jak zwykle wyszły całkiem spore, ale to szczegół), a następnie smażymy na oleju.



5. Dodajemy starty ser i mieszamy aż się rozpuści. Doprawiamy solą i pieprzem. Wrzucamy pulpeciki.

Gotowe!



Smacznego!
いただきます (itadakimasu)

PS. Sama zupa była pyszna! Jednak chyba złym pomysłem było zamienienie mięsa drobiowego na wieprzowe. Osobiście czułam, że coś jest nie do końca tak w smaku klopsików.

Macie może dla mnie jakieś ciekawe przepisy do wypróbowania?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz